0007030019 |
Intel·ligència Artificial a l’aula d’FP (FP d’Administració i Gestió) |
2023-2024 |
Curs. Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior |
|
|
|
17/6/2024 - 21/6/2024 (30 hores) de 9:30h a 14:00h |
|
Edifici Giroempren |
|
C. Pic de Peguera,11 (Girona)  |
|
|
Format |
Semipresencial |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
ICE de la Universitat de Girona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/10/2023 - 17/06/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta acció formativa està orientada als docents de cicles formatius d'administració i gestió, i no requereix coneixements previs d'intel·ligència artificial.
IMPORTANT:és imprescindible portar un ordinador portàtil per fer la formació.
Lloc:
Aedes. C/Pic de Peguera, 11, 17003, Girona (edifici Giroemprèn)
|
| |
Objectius |
Els objectius de l'acció formativa són:
1. Introduir els docents al món de la intel·ligència artificial i els seus fonaments.
2. Familiaritzar-los amb una gamma d'eines d'intel·ligència artificial, incloent-hi ChatGPT, Canva, ElevenLabs i altres eines rellevants que explorarem.
3. Ensenyar-los com utilitzar la intel·ligència artificial per crear exercicis, estructurar classes, resoldre dubtes i augmentar la seva eficiència en les tasques diàries.
4. Analitzar com la intel·ligència artificial pot enriquir les metodologies d'ensenyament tradicionals, destacant els seus avantatges, i també examinar els possibles desafiaments i riscos que poden sorgir amb una aplicació inadequada d'aquesta tecnologia.
5. Explorar exemples concrets d'èxit on la intel·ligència artificial s'ha integrat amb èxit en entorns educatius, mostrant casos d'ús reals i les seves repercussions positives en l'aprenentatge dels alumnes i l'eficàcia dels docents.
Calendari:
Alerta!! Hi ha sessions presencials a lloc i altres en línia síncrones i activitats per portar a terme obligatòries per certificar la formació.
Dilluns 17 de juny de 9:30 a 14:00 presencial (4,5h)
Dimarts 18 de juny 9:30 a 14:00 en línia síncron (4,5h)
Dimecres 19 de juny 9:30 a 14:00 presencial (4,5h)
Dijous 20 de juny 9:30 a 14:00 presencial (4,5h)
Divendres 21 de juny 9:30 a 14:00 en línia síncron (4,5h)
|
| |
Continguts |
1. Fonaments de la intel·ligència artificial: Començarem amb una introducció a la intel·ligència artificial, comprenent els seus fonaments i principis bàsics. Aprofundirem en la història i evolució d'aquest camp i explorarem les diferents aplicacions de la intel·ligència artificial en l'educació.
2. Eines d'intel·ligència artificial: La formació proporcionarà una visió completa de les eines d'intel·ligència artificial més rellevants, incloent-hi, però no limitant-se a, ChatGPT, Canva, ElevenLabs i altres eines de referència. Mitjançant exemples pràctics, els docents es familiaritzaran amb l'ús d'aquestes eines en un context educatiu.
3. Creació de materials d'aprenentatge: Explorarem com utilitzar la intel·ligència artificial per desenvolupar materials d'aprenentatge interactius i efectius. Mitjançant exercicis pràctics, els participants aprendran a crear continguts d'aprenentatge, lliçons i activitats que aprofitin les capacitats de la IA.
4. Integració de la intel·ligència artificial en l'ensenyament: Aprofundirem en les estratègies per incorporar la intel·ligència artificial en les metodologies d'ensenyament tradicionals. Analitzarem els avantatges i beneficis de la IA en l'educació, incloent-hi com millora l'eficàcia docent i l'aprenentatge dels alumnes.
5. Casos d'èxit i reflexió: En aquesta secció, estudiarem casos reals d'èxit on la intel·ligència artificial s'ha implementat amb èxit en entorns educatius. A més, aprofundirem en una discussió reflexiva sobre les implicacions positives, així com els possibles desafiaments i riscos associats a la IA en l'educació.
Metodologia:
La metodologia inclourà classes magistrals per a l'aprenentatge de conceptes bàsics d'intel·ligència artificial, seguit de sessions pràctiques on els docents podran experimentar amb les eines d'IA. També es fomentarà la participació activa a través de debats i la creació de casos pràctics.
La formació es durà a terme de manera mixta, combinant sessions presencials o en línia amb tasques a realitzar fora d'horari, les sessions tindran una durada de 22,5 hores i les tasques una durada de 7,5 hores.
|
| |
Observacions |
Trobareu els detalls de l'activitat a: Ampliar informació
|
| |
Formador/a |
Xavier Viñolas Soler
|
| |
Avaluació |
L'avaluació es basarà en l'assistència a les sessions presencials i en línia, la participació activa en les activitats, els debats, i la realització de tasques pràctiques relacionades amb els objectius de l'acció formativa. Es requerirà un 80% d'assistència per a l'avaluació positiva. Les tasques inclouen la creació de materials d'aprenentatge basats en IA i la implementació de la intel·ligència artificial en les seves pròpies classes.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació de l'activitat cal haver assistit a un mínim del 80% de les hores presencials (siguin presencials a lloc o en línia síncrones) i portar a terme totes les tasques de les 7,5h obtenir-ne una valoració positiva.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents d'FP de la família d'Administració i Gestió i de Comerç i Màrqueting.
Preferència d'inscripció:
Tenen preferència en la inscripció el personal docent d'FP de l'institut Brugulat de Banyoles i de l'institut de Vilafant i en segon terme el professorat de la famílies professionals corresponents de comarques gironines.
|
| |
E-mail |
ice-said.formaciopermanent@udg.edu
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
17/06/2024 |
0930 |
1400 |
Sessió 2 |
dimarts |
18/06/2024 |
0930 |
1400 |
Sessió 3 |
dimecres |
19/06/2024 |
0930 |
1400 |
Sessió 4 |
dijous |
20/06/2024 |
0930 |
1400 |
Sessió 5 |
divendres |
21/06/2024 |
0930 |
1400 |
|
| |